18.3.2011

Tarkista tietosi Facebookista

Omat tiedot voi tarkistaa Facebookista.
Tarkistaminen vaatii jonkin verran osaamista ja vaivaa.

Ohjeet:
1. Valitse Käyttäjätili Facebookin oikeasta yläkulmasta.
2. Valitse valikosta Käyttäjätilin asetukset.
3. Valitse Lataa tietosi kohdasta lisätietoja.
4. Klikkaa vihreätä lataa-painiketta.
5. Aukeaa pikku ikkuna "Pyydä omaa latausta" jossa ilmoitetaan että saat sähköpostiviestin, kun arkiston voi ladata.
Tämän ikkunan voit sulkea klikkaamalla OK-nappulasta.
Sähköposti lähetetään facebookiin rekisteröitymisen yhteydessä antamaasi osoitteeseen.
Sähköpostin tuleminen voi kestää. Minulle se kesti tunnin verran.
6. Sähköpostissa on linkki joka vie sinut Facebookiin
7. Facebookissa tulet sivulle, joka pyytää antamaan salasanasi uudelleen ja sen jälkeen klikkaamaan "Lataa nyt"-painiketta.
8. Ladatut tiedot tulevat koneellesi pakattuna zip-tiedostona joka sinun pitää tallentaa ja purkaa haluamaasi paikkaan.

Jos ylläoleva tuntuu vaikealta, pyydä jotain osaavampaa kaveria avuksi.
Huomaathan että Facebook muuttuu koko ajan, joten nämä ohjeet eivät ehkä toimi, mikäli on tullut uusia muutoksia.

Ja ihan kaikkia tietoja ei tälläkään tavalla löytynyt, esimerkiksi kavereiden seinille kirjoitettuja juttuja. Eli miettikää mitä ja mihin kirjoitatte tietoja itsestänne.

Laitan nämä ohjeet myös Selko-e:n Keskustelualueelle ja Facebook-sivulle.

Ei kommentteja: